Powered By Blogger

Ahad, 9 April 2023

Ini la busines online yang terbaik

 

Dah masuk 20 Ramadan kita, moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik untuk terus beribadah tambahan lagi di bulan mulia ni.


Zikir Ramadhan
أشهد أن لا إله إلا الله أستغفر الله أسألك الجنة
وأعوذ بك من النّار. (x3)
اللهم إنك عفو تحب العفو فاعف عني. (x3)
يا كـريـم.
"Aku bersaksi tiada Tuhan melainkan Allah, aku memohon
keampunan daripada Allah, aku memohon syurga dan
perlindungan daripada api neraka.
Ya Allah, Engkau adalah Zat yang menyukai kemaafan, oleh itu
maafkanlah kami, wahai Zat yang Maha Pemurah."


Kerap kali ramai kenalan-kenalan syafa bertanya, syafa dalam banyak bisnes kenapa syafa pilih bisnes shaklee ni. Syafa tak nak cuba bisnes lain ke?


Sebenarnya shaklee ni adalah bisnes yang paling lama syafa buat. Sejak tahun 2014 bermula dengan nak cuba-cuba akhirnya terus melekat ke hati. Apa yang mengikat syafa untuk terus buat shaklee ni yang pertama sekali adalah shaklee effect tu sendiri.


Banyak shaklee effect yang telah syafa dapat sejak terjerumus dalam shaklee, Tambah-tambah lagi bisnes shaklee ni memang berkonsepkan bisnes online


Dari register ahli, buat belian, coaching, sharing semuanya kebanyakkan online. Dan ni juga antara faktor-faktor syafa suka bisnes shaklee ni,


Kelebihan Bisnes Shaklee Berbanding Bisnes Lain


1. SHAKLEE YOUR TRUSTED BRAND 

Shaklee dapat award trusted brand for category vitamins & health supplements


Award ni bukan dibeli ya, tetapi diundi oleh consumer sendiri, banyak-banyak jenama vitamin di pasaran dan Shaklee jadi pilihan sebab.


  • SAFE – selamat digunakan. Tidak menjalankan ujian ke atas haiwan. Responden adalah dari pengguna produk shaklee.

  • NATURAL – menggunakan bahan semulajadi, tiada pengawet, tiada pewarna dan tiada perisa tambahan.

  • EFFECTIVE – terbukti berkesan. Pengamal produk shaklee ternyata lebih sihat.

  • BERDAFTAR - Produk shaklee adalah berdaftar dengan KKM.


Nak consume Vitamins Supplements make sure yang berkualiti dan selamat kan.




2. Sistem Shaklee Adalah Patuh Syariah


Selain daripada status kehalalan yang memang halal pun Shaklee ni kan, apa yang syafa dapat perhatikan selama berada dalam busines shaklee  ni adalah:

Mereka yang tak ada atau tak nak buat sales sendiri tak kan menikmati sebarang bonus daripada Shaklee.


Dan mereka yang ini juga, sekiranya downline membesarkan group sendiri juga tidak menikmati kenaikan pangkat sepertimana downline dapat. Contoh downline kita naik Master Coordinator, kalau kita sendiri gagal membina dan memenuhi kriteria, pangkat kita tak kan bergerak.


Senang cerita, sistem Shaklee sangat adil. Tiada penindasan untuk downline.

Malah dah banyak rekod downline mengatasi upline.


3. Shaklee Mempromosikan Hidup Sihat


Pengasas, Dr Shaklee sangat menekankan kehidupan yang sihat.

Dari penghasilan supplemen sehinggalah pembungkusan mesra alam, Shaklee sangat menitik beratkan kehidupan manusia dan juga alam sekitar.

Shaklee menggalakkan kehidupan yang sihat melalui;
✅jaga makan
✅aktif atau bersenam
✅amalkan suplemen


Susah sebenarnya nak buat ni, terutama bab tukar gaya hidup. Tapi alhamdulillah bila kita didalam kelompok yang ada support group ni sentiasa termotivasi dan slowly mampu juga bantu orang lain adapt kepada kehidupan lebih baik.


4. Shaklee bisnes yang flexible serta Beri Kebebasan Masa dan Kewangan


Pada tahun 1956, di mana bisnes shaklee dicipta secara sah. Iaitu bisnes secara home based dan boleh dilaksanakan dimana mana pun tak kira la waktu pergi bercuti, balik kampung, pergi jalan jalan, ke pasar, pergi program keramaian atau ke mana saja pun.

Dan uniknya pada tahun Tahun 1956 tu, belum wujud satu pun lagi online bisnes. Tapi shaklee dah meneraju membina bisnes home based yang cemerlang. Walau duduk di rumah, tapi bisnes boleh berkembang laju kerana ia berunsurkan “cawangan seperti kedai seven eleven dan kfc ” tapi UNIKNYA TANPA MODAL.


5. Peluang 3C Shaklee Yang Memang Best


Cara Shaklee beri insentif kereta berbeza daripada MLM lain.

Sudah tentu ada pangkat/point tertentu yang kita perlu capai, cuma Shaklee tak pernah tetapkan jenama kereta apa yang kita perlu beli.

Kalau kita dapat car bonus RM2000 sebulan dan memilih untuk beli Axia pun tak de masalah. Lebih bonus tu dah boleh buat saving atau bayar bulanan rumah. Best kan?

Cash bonus shaklee untuk leadership


Apa yang lebih best adalah Shaklee tak pernah limitkan berapa banyak bonus kita layak dapat setiap bulan. Nak sejuta? Pun Boleh, Unlimited.

Untuk conference trip, Shaklee benar-benar meraikan pengedarnya dengan menyediakan pelancongan bertaraf 5 bintang. Siap ada trip umrah yang vvip.


6. Bisnes Shaklee Sesuai Untuk Semua Golongan


Ya, pelajar pun boleh buat shaklee, Ada juga seorang leader yang masih undergrad tetapi telah menjana pendapatan sendiri melalui bisnes Shaklee.

Bayangkan, masih student lagi telah menikmati cash dan car bonus.

Dan the best part is dia dapat beri duit poket kepada mak di kampung setiap bulan.


Mungkin masih ramai yang skeptikal dengan bisnes Shaklee disebabkan ianya MLM. Ini kerana, masih ramai yang ada tanggapan begini:

👉MLM dikatakan menindas downline,

Upline goyang kaki bila group dah besar

👉MLM tidak patuh syariah,
sedangkan mereka tak tahu yang MLM adalah satu konsep perniagaan yang paling menguntungkan. Dalam masa yang sama pula, MLM dilindungi di bawah akta, jadi ia selamat untuk peniaga, penjual dan pembeli.

Tokoh Bisnes dan Politik Mencadangkan Bisnes MLM
Sebelum itu, untuk rekod, mari saya kongsikan beberapa tokoh bisnes dan politik bertaraf antarabangsa yang turut rekemen bisnes MLM sebagai bisnes yang menguntungkan dan patut anda pilih.

1. Robert Kiyosaki
Robert Kiyosaki, seorang jutawan dan pakar kewangan dan penulis buku Rich Dad Poor Dad, dalam bukunya turut mencadangkan MLM sebagai bisnes yang harus diceburi. Kenapa?

Robert Kiyosaki mencadangkan bisnes MLM kerana kelebihan pelaburan yang ditawarkan. Mereka yang berjaya dalam MLM mampu untuk melabur dalam perkara yang sama seperti yang kaya. Orang kaya boleh melabur dalam perkara-perkara yang kita tidak dapat.



2. Tun Mahathir Mohamad
Walaupun bukan seorang pakar ekonomi, semua daripada kita tahu Tun Mahathir Mohamad adalah seorang yang mempunyai minda kelas 1.

Menurut Tun, industri yang terbaik menjelang tahun 2020 nanti adalah multilevel marketing (MLM) dimana rakyat Malaysia akan menjana pendapatan daripadanya.


Ramai yang dah berjaya dengan bisnes shaklee ni. Dengan CASH bonus pun unlimited, siapa yang tak nak kan.


Dalam hidup ni kita ada banyak pilihan, begitu juga nak decide nak buat bisnes apa, tapi kalau tanya syafa pilih la busines yang kurang risiko.

Macam bisnes shaklee, keluar modal sekali tu pun hanya rm35. Dapat bonusnya berulang-ulang kali. 


Jom sertai saya & team 

SyafaRahim 
Trusted Shaklee Agent
Shaklee Kulim, Kedah

           https://wa.me/60148408193


#NextlevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#BisnesOnlineTerbaikMalaysia

4 ulasan:

  1. Masya Allah terbaiklah Syafa. Betul sgt..kak idah stay dgn bisnes Shaklee asbab shaklee effect. byk sgt membantu kesihatan ka.idah bertambah baik. teruskan menulis tau..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah kak betul kak, sejak jumpa shaklee & amal shaklee kesihatan diri & family bertambah baik 🌷 paling suka bila customer pun bagi feedback yang saman

      Padam
  2. Memang betul sangat point2 yv k syafa bgithu tu. Sebab tu izh masih stay dgn biz shakler ❤

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya izzah, bila dah banyak dapat shaklee effect ni... Memang jadi shaklee lover 😍 kann

      Padam

Vitamin untuk Wanita

Hidup dalam zaman yang serba menekan sekarang ni, wanita perlu sentiasa kekal kuat dan sihat tak kiralah samada dari segi dalaman, luaran da...