Powered By Blogger

Sabtu, 8 April 2023

Tips mengatasi kulit kusam

Kenapa kulit kusam terjadi? Ia terjadi apabila timbunan sel-sel kulit mati berkumpul di kulit wajah, jadi ia menyebabkan kulit muka kelihatan kusam serta kotor.



Kenapa kulit kusam dan tips mengatasi kulit kusam

Kenapa kulit kusam terjadi? kulit kusam terjadi apabila timbunan sel-sel kulit mati berkumpul di kulit wajah yang menjadikan wajah kelihatan kotor.

Wajah yang bersih, sihat serta cantik adalah menjadi dambaan setiap wanita di dunia, sehinggakan ramai yang sanggup memperuntukkan sejumlah wang yang besar untuk mendapatkan wajah yang lebih berseri dan cantik serta untuk penampilan yang lebih baik.

Kenapa kulit kusam


 1. Stress - stress adalah masalah yang berkaitan dengan emosi, stress akan mempengaruhi wajah berjerawat serta kulit kelihatan lebih kusam. 


 2. Diet yang tidak sihat - pengambilan makanan yang kurang bernutrisi dan tidak sihat akan mempengaruhi kesihatan kulit yang menyebabkan kulit kusam.


 3. Kesan produk kecantikan - lambakkan produk kecantikan dipasaran sekarang yang mempunyai merkuri dan alkohol memberi kesan buruk kepada kulit wajah. Dimana kesan daripada penggunaannya akan menyebabkan kulit menggelupas, kemerahan dan menjadi gelap. 


 4.Merokok - Merokok adalah satu punca kepada masalah kesihatan fizikal. Merokok akan menjadikan kulit kusam dan kotor sehingga meninggalkan wajah dengan banyak noda hitam.


5. Kurang waktu rehat- Waktu rehat dan tidur yang tidak teratur mempengaruhi wajah kelihatan lebih tegang dan kusam. Kulit wajah juga memerlukan masa rehat yang cukup seperti anggota badan lain, untuk pertumbuhan semula pembentukan sel-sel kulit yang baru dan membuang sel kulit yang telah mati.


6. Pengambilan minuman beralkohol - Kandungan bahan yang terdapat dalam minuman beralkohol juga menjadi salah satu penyebab wajah kelihatan tidak sihat. Dimana Ia menyebabkan kulit kusam, kelihatan lebih kering dan cepat berkedut.


Tips mengatasi kulit kusam : 


 1. Masker - masker berfungsi untuk menanggalkan sel-sel kulit mati di wajah serta mencerahkan kulit. Cuba spend sedikit masa dirumah untuk masker muka dengan yogurt, tomato atau yang lain-lain. 


 2. Pengambilan air masak yang mencukupi - pengambilan air masak yang mencukupi penting supaya kulit wajah tidak kering dan kusam. Dan sememangnya kita pun disarankan mengambil 8 gelas air dalam sehari. 


 3. Makanan yang sihat - pengambilan makanan yang sihat serta bernutrisi seperti buah-buahan, sayur-sayuran serta ikan-ikan yang segar membantu kulit menjadi lebih sihat .


4. Amalkan gaya hidup sihat - waktu rehat dan tidur yang teratur dan cukup, selain bagus untuk pertumbuhan sel-sel kulit kita ia akan mengelakkan anda juga dari bebanan stress. 


 5. Produk Kecantikan - pilih produk kecantikan yang selamat serta bebas dari bahan kimia yang merbahaya yang memberi kesan buruk kepada kita.


Dan sebaiknya kita ni perlu sangat berhati- hatilah dan mengambil berat bab pemilihan produk kecantikan ini, sebaiknya pilihlah yang telah diuji secara klinikal dan nature seperti YOUTH skin care Shaklee yang telah menjalani ujian klinikal selama 8 tahun dan 100% vegan. 

Dan adalah bebas dari mengandungi lebih dari 1500 bahan kimia berbahaya dan bahan-bahan yang boleh dipersoalkan yang anda tidak akan dapati di dalam mana-mana produk YOUTH... 




Ramai yang dah dapat kesan yang positive dengan youth skincare, ni antara testimoni yang berjaya 






Berminat dengan youth skincare boleh direct klik 👇

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Vitamin untuk Wanita

Hidup dalam zaman yang serba menekan sekarang ni, wanita perlu sentiasa kekal kuat dan sihat tak kiralah samada dari segi dalaman, luaran da...