Powered By Blogger

Jumaat, 7 April 2023

Saya takut minum soya..

 HOT PRODUK! 


BEST SELLER!



Kandungan dalam ESP adalah SOYA.

Soya ada dua jenis...tapi yang ni ramai tak amik peduli. 
1. Soya GMO
2. Soya NON GMO

Dekat pasaran kalau kita jumpa soya yang bertanda organic atau non gmo, kira soya tu soya bagus lah.

Esp diperbuat dari soya NON GMO. Sila lah rasa selamat sebab soya dia adalah soya yang tidak diubah genetiknya! sangat NATURAL

Okay apa itu non gmo ? Dalam bahasa mudah @ bahasa kampungnya, soya yang Shaklee guna ni tidak lah di ubah genetiknya semata-mata nak cepat masak. Kita tahu kan yang soya ni memang baik. Ye, sangat bagus. 

Tapi banyak articles keluar tentang keburukan soya adalah sebab most soya yang ada, semuanya GMO. GENETICALLY MODIFY ORGANISM. Bila ramai yang dah tau pasal kebaikan soya, so semua gelabah nak ada soya. Bila demand tinggi, soya 
pulak lambat nak masak, so scientist ni berusaha dengan MENGUBAH genetik soya ni. Apa yang mereka buat?


        "In genetic modification (or engineering) of food plants, scientists remove one or more genes from the DNA of another organism, such as a bacterium, virus, or animal, and “recombine” them into the DNA of the plant they want to alter. By adding these new genes, genetic engineers hope the plant will express the traits associated with the genes. For example, genetic engineers have transferred genes from a bacterium known as Bacillus thuringiensis or Bt into the DNA of corn. Bt genes express a protein that kills insects, and transferring the genes allows the corn to produce its own pesticide."

Genetic modifications ni boleh dikatakan satu teknologi yang radikal dan banyak kesan buruk pada jangka masa yang panjang. Sebenarnya banyak je articles pasal GMO FOODS ni sebab orang orang US, Canada, Australia ni sgt anti dengan GMO foods. 

Selain itu, Kenapa ESP Shaklee antara yang terbaik? kriteria-kriteria dibawah yang membuatkan ESP adalah protein soya yang terbaik .

-Energizing Soy Protein ini membekalkan 14 gram non-GMO Protein Soya berkualiti tinggi yang mengandungi semua Asid Amino Perlu termasuk 9 Asid Amino Perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia.

-Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana iamengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, serta Kalsium separuh daripada jumlah keperluan seharian

-Isofalvones pula meningkatkan fungsi jantung, tulang, payudara dan prostat. Kajian juga menunjukkan soya dapat membantu mengimbangi kitaran hormon semasa proses menopaus.

-Energizing Soy Protein ini dihasilkan dibawah kawalan IPP (Identity Preservation Program) bermakna penghasilan kacang soya ini dipantau ketat pada setiap peringkat dari penanaman sehinggalah sampai kepada pengguna.

-Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones
Dijamin Halal. Tanpa Laktos, kolesterol dan bebas kafein.


SIAPA PERLUKAN ESP


Untuk menjawab soalan ni, sebenarnya ada beberapa kategori yang boleh dipecahkan. Secara umumnya, ESP boleh diambil oleh lelaki & wanita. Tak ada bias.

  • WANITA YANG INGIN MEMILIKI KULIT YANG CANTIK
ESP membekalkan protein yang perlu untuk keanjalan dan kelembapan kulit. Protein yang mencukupi akan mempercepatkan penggantian sel-sel kulit baru, sekaligus mengurangkan kedutan dan menjadikan kita nampak lebih muda. Bagi yang mempunyai masalah jerawat, ESP membantu mempercepatkan proses pengecutan jerawat dan mengurangkan kesan parut.

  • WANITA ATAU LELAKI YANG INGIN KURUS SECARA SIHAT
ESP membantu menahan rasa lapar. Ia bertindak dengan membekalkan protein pada kadar yang tinggi tetapi dalam keadaan rendah kolesterol dan rendah lemak. ia juga membantu membina otot bagi mengelakkan badan daripada menggeleber setelah kehilangan berat badan. Hanya dengan 2 scoop ESP setiap kali bancuhan, ia akan memberikan rasa kenyang yang berpanjangan. Boleh menggantikan breakfast dan dinner anda!


  • WANITA YANG MEMPUNYAI MASALAH KESUBURAN
Pemulihan sel-sel dalam badan turut mempengaruhi kesuburan seseorang. Terdapat pertemuan yang menyatakan 'Isoflavon' dalam soya menyerupai fungsi Clomid (sejenis ubat kesuburan) yang merangsang penghasilan lebih hormon Estrogen bagi merangsang hormon penggalak ovulasi. Ini akan dapat meninggikan keberangkalian persenyawaan.


  • IBU YANG HAMIL
ESP membantu mengukuhkan rahim ibu mengandung. Ia dapat mengelakkan berlakunya masalah 'bleeding' semasa mengandung. Ia juga membantu membina dan memperbaharui sel-sel tisu dan hormon dalam tubuh. Ia penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit bayi . Protein yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. Disamping MEMBERI TENAGA pada ibu, ESP mampu mencantikkan kulit bayi dalam kandungan dan ibu mengandung itu sendiri.


  • IBU YANG BERPANTANG
ESP berfungsi memulihkan sel-sel badan dan mempercepatkan pemulihan luka sewaktu bersalin. Ia juga dapat menguatkan dan mengencangkan kembali otot wanita yang lembik dan menggelebeh selepas melahirkan anak. Tisu dan otot yang rosak ketika proses kelahiran juga dapat dibaikpulih kembali di samping memberi tenaga buat ibu-ibu yang sedang berpantang.


  • IBU YANG MENYUSU
ESP membantu meningkat, memekat dan menambahkan kualiti susu ibu (MILK BOOSTER).


  • PESAKIT KENCING MANIS DAN PENYAKIT2 LAIN
kandungan Indeks Glisemik yang rendah iaitu 39 di dalam ESP menjadikan ianya sangat sesuai kepada penghidap kencing manis. Kandungan isoflavones dalam kacang soya dapat membantu merendahkan kadar kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung. Ia juga mampu menigkatkan dan membaiki kualiti memori.


  • INDIVIDU YANG PENAT BEKERJA & RASA LESU BADAN
ESP membekalkan tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia sangat baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, imsomnia dan tekanan.



Dapatkan ESP anda segera!!!!!
https://wa.me/60148408193

Testimoni pengguna ESP








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Vitamin untuk Wanita

Hidup dalam zaman yang serba menekan sekarang ni, wanita perlu sentiasa kekal kuat dan sihat tak kiralah samada dari segi dalaman, luaran da...