Powered By Blogger

Sabtu, 5 Ogos 2023

Badan dah tak letih-letih lagi selepas ambik coqcontrol plus





"Alhamdulillah sejak ambik
Coqcontrol plus badan rasa lebih
Bertenaga, tak mudah letih-letih"


Pernah dengar tak CoQ10 ni? CoQ10 tu nama pendeknya. nama panjang dia CoEnzyme-Q10. Nak sebut dia… “Co (Ko)” – “Q” – Ten.


Jadi, apa itu CoQ10?

CoQ10 adalah sejenis bahan yang hampir sama macam vitamin, boleh didapati di setiap sel badan. Tubuh kita menghasilkan CoQ10. Sel-sel kita guna CoQ10 untuk menghasilkan tenaga yang diperlukan oleh tubuh untuk pertumbuhan dan penyelenggaraan sel.


Coenzyme Q10 juga berfungsi sebagai antioksidan, yang melindungi tubuh daripada kerosakan yang disebabkan oleh molekul berbahaya. Radikal bebas.


CoQ10 hadir secara semulajadi dalam kuantiti yang sedikit di dalam pelbagai jenis makanan. Kuantiti CoQ10 paling banyak kita boleh dapat di dalam organ dalaman seperti jantung, hati dan ginjal, daging lembu, minyak soya, sardin, makarel dan kacang tanah.


Coenzyme Q10 membantu enzim-enzim lain berfungsi untuk mencerna makanan dan melaksanakan proses badan yang lain. CoQ10 membantu melindungi jantung dan otot rangka.


Badan kita mampu menghasilkan CoQ10 secara semulajadi, dan enzim ini memainkan peranan penting dalam proses pembuatan tenaga dalam sel-sel tubuh kita. 


Tapi kadar penghasilan CoQ10 oleh badan menurun dengan pertambahan usia semakin meningkat usia, badan kita makin kurang bertenaga seperti masa remaja kan? 


Dan kita perlu tahu yang  penurunan CoQ10 dlm badan ada kesannya, kekurangan CoQ10 dalam tubuh boleh menyebabkan beberapa masalah kesihatan, termasuk keletihan, kekurangan tenaga, dan masalah kardiovaskular. 


Oleh itu, adalah penting untuk memastikan kita mendapatkan jumlah CoQ10 yang mencukupi melalui makanan atau suplemen. Sebagai alternatif juga kita boleh  top up suplemen CoQ10 seperti Coq Trol Plus dari shaklee. 




Daripada pengalaman Syafa sendiri bila Syafa ambik supplement coq10 ni, Syafa boleh rasai sendiri perbezaan, memang badan akan rasa lebih bertenaga dan tak mudah letih. Ye la seharian dari buka mata uruskan rumah dan anak-anak kan memang biasanya petang tu dah terasa letihnya. Alhamdulillah lepas ambik coq10 ni tak terasa sangat letih. 


Dan untuk makluman juga, bagi sesiapa yang makan ubat kolestrol ubat statin, ubat2 ini boleh kurangkan  40% coq10 dalam sel badan. Banyak kan tu. Nak kurangkan kolestrol, tapi banyak benda lain yang effect. 


Jadi Syafa sangat rekemen ambik coqtrol plus ni di samping kita jaga permakanan kita serta gaya hidup kita. Coqcontrol plus ni adalah sumber coq10 semulajadi yang terbaik Shaklee buat. Cukup 100mg sehari. 


Lagi-lagi kepada yang selalu migrain, ada masalah tekanan darah tinggi atau rendah Syafa sangat-sangat rekemen amalkan coqtrol ni. Beri bekalan tenaga yang cukup pada sel kita. Kita pun seronok kan kalau badan sihat. 






BOTOL KECIL CINONET TAPI POWER!


Sebotol CoQTrol ni ada 30 biji. Apa yang ada dlm CoqTrol Plus ni? CoQ10 ini adalah komponen penting berada dlm mitokondria sel iaitu sistem janakuasa sel untuk hasilkan tenaga badan kita dan antara tempat yang tinggi CoQ10 adalah 

✅ Otak

✅ Jantung 

✅ Hati


Fungsi CoQ10 ialah menukarkan lemak dan gula kepada Tenaga sepanjang hari! Sgt bagus untuk mereka yang nak sihat, kurus pun boleh. Ia juga adalah Antioksidan yang melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas




Kenapa saya kena makan CoQ10?


Kandungan CoQ10 dlm sel kita semakin berkurang berkadar langsung dengan semakin naik usia.


Jadi apabila semakin kurang, perlulah kita top up CoQ10 tu supaya kita kekal sihat bertenaga 💪


Dan juga penggunaan statin (ubat cair darah) juga boleh menyebabkan CoQ10 berkurang.


CoQ10 yang berkurang dlm badan menyebabkan badan kita lemah tak bermaya semakin usia semakin tak bermaya.


Jadi dah tau kan sebabnya 😊


Siapa boleh makan coqcontrol plus?

Mereka yang nak

👍 sihat

👍 aktif

👍 ikhtiar berhenti rokok

👍 kembali segar dan cergas

👍 ceria dan bertenaga diusia emas


100mg CoQ10 bersamaan dengan

👉 3kg daging

👉 100 cawan brokoli rebus

👉 100 sudu makan minyak Canola

👉 3.3kg mentega kacang




Banyakkan khasiatnya dlm satu capsule CoqTrol Plus?


Rasai perbezaannya, Energy Booster dengan mengamalkan 1 biji qcapsule CoqTrol Plus setiap hari


Co Q10 boleh didapati dalam badan kita secara semulajadi atau dalam makanan tambahan. CO Q10 telah digunakan untuk merawat pelbagai keadaan seperti penyakit jantung. Jadi, 𝐰𝐡𝐨 𝐧𝐞𝐞𝐝 𝐂𝐎 𝐐𝟏𝟎??


• 𝐂𝐚𝐫𝐝𝐢𝐨𝐯𝐚𝐬𝐜𝐮𝐥𝐚𝐫 𝐝𝐢𝐬𝐞𝐚𝐬𝐞 (𝐂𝐕) boleh membantu mengurangkan risiko CV (𝐂𝐕) Paras CoQ10 yang rendah telah dikaitkan dengan kerosakan tisu yang hebat pada jantung semasa serangan jantung dan otak semasa strok

• 𝐇𝐞𝐚𝐫𝐭 𝐟𝐚𝐢𝐥𝐮𝐫𝐞 – Terapi jangka panjang dengan CoQ10 telah ditunjukkan dapat memperbaiki gejala kegagalan jantung

• 𝐀𝐟𝐭𝐞𝐫 𝐡𝐞𝐚𝐫𝐭 𝐚𝐭𝐭𝐚𝐜𝐤 - pesakit yang menerima CoQ10 sejurus selepas serangan jantung mempunyai kadar kejadian jantung yang jauh lebih rendah.

• 𝐇𝐢𝐠𝐡 𝐛𝐥𝐨𝐨𝐝 𝐩𝐫𝐞𝐬𝐬𝐮𝐫𝐞 - CoQ10 berpotensi menurunkan tekanan darah sistolik

• 𝐇𝐞𝐚𝐥𝐭𝐡𝐲 𝐩𝐞𝐫𝐬𝐨𝐧 – Co Q10 ada secara semulajadi dalam badan kita tetapi menambah lebih banyak dalam bentuk suplemen CoQ10- mungkin bermanfaat dan mengurangkan risiko penyakit kronik seperti penyakit jantung dan strok.


Ramai yang dah rasai sendiri perbezaan selepas mengambil coqcontrol plus ni antaranya; 





Nak dapatkan coqcontrol plus shaklee ni boleh terus click 👇

https://wa.me/60148408193



Syafa Rahim
Trusted shaklee Agent
Shaklee kulim kedah
Postage Seluruh Malaysia



#blogmegashaklee
#nextlevelblogging 
#shakleethrive2023 
#shakleetriumph2023



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Vitamin untuk Wanita

Hidup dalam zaman yang serba menekan sekarang ni, wanita perlu sentiasa kekal kuat dan sihat tak kiralah samada dari segi dalaman, luaran da...